Cerita Basi Raya 2010

Hahaha.. punyalah lama tak update blog sampai terskip cerita raya kami untuk tahun 2010 nih.. tema raya tahun nih biru cair.. hahhaa ni sume gara-gara aku tidak membuat baju raya.. pakai aje baju masa terima AKC hari tu.. tambah pulak baju abg dan ain beli aje yang dah siap..senang sket..


Malam raya hanya kami 3 beranak aje di rumah.. tak masak ape pun cuma aku buat kek coklat moist dan samosa untuk di bawa ke rumah nenek abg esok paginya.. lepas aje solat subuh kiteorg pun gerak ke Gombak.. tahun ni memang dah plan nak raya gombak dulu.. baru la merasa beraya belah abg setelah 8 tahun kawin.. muakkakaa..


Selepas solat raya kemudian disusuli aktiviti bermaaf-maafan..kemudian ape lagi makan ler.. hebat gak menu orang gambak nih ada satay lagi...hehhee.. sesi bergambar juga tidak dilupakan...

 Ain macam biasa la mula-mula susah sket.. mood tak baik aje.. dah lama sket tu baru ok.. baru lah nak main ngan kak hana dan kak hani.. dalam pukul 11 lebih kitaorg gerak ke Melaka... sampai dalam kol 2 lebih.. petang di kampung ku macam biasa la diserbu sanak saudara hingga ke malam hari..


Raya ke 2 masih lepak di rumah menunggu family adik ipar aku Jujue datang.. raya ke 3 baru kuar berjalan ke Serting umah mak ngah.. hari berikutnya ke rumah pak jang di sg udang.. seterusnya ke rumah kawan abah aku di area Alor Gajah..

Ada satu hari tu kiteorang dok jalan sakan ke Maiden MITC.. ain ape lagi memang favourite dia la gi situ leh main mainan yang ada kat situ.. lega sket ibu menyoping sementara ayah layan ain main playground situ.. hehehhe


Boleh tahan gak berjalan raya kali nih.. banyak jugak ain dapat duit raya.. aku tambah rm2 untuk genapkan duit raya dia sebanyak RM500.00.. itu baru raya di kg.. bila balik kl takde la rancak berjalan pun just pergi 1 ke 2 open house aje.. selebihnya mcm malas n bz sket..  tambah plak aku nak ke vietnam lagi.. duit raya ain terus aku masukkan ke Amanah Saham Didik...

- aReLyNn -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...