Meniaga Suka-Suka...

Asalammualaikum..

Al-Kisahnya tak penah-penah aku meniaga tetiba gatai plak nak cuba try test.. kebetulan masa Sport Day Tadika Ain Sabtu lepas open untuk bukak stall.. aku kongsi stall dengan member aku.. RM30 so kira aku bayar RM15 ler...Mula-mula aku nak jual cucuk-cucuk... fish ball ke nugget ke hot dog ker.. bebudak kan suka bende-bende mcm tu.. sekali dah ade orang buat pulak.. at last aku decide nak jual nasi lemak n bihun putih...


Jumaat malam aku dah siapkan bahan untuk mengoreng bihun.. sambal nasi lemak, kacang, ikan bilis dan telor rebus aku dah siap2 buat mlm.. pagi tinggal masak nasi n goreng bihun.. Malam tak lena aku nak tido dok memikir sempat ke tak ek.. sudahnya kol 2.30 pagi aku dah terjaga dari tidur... terus bangun laksanakan tugas.. hehehe


Alhamdulillah sempat jugak siap dalam sekitar 6.45 pagi.. apa taknya aku la yang menggoreng bihun, akulah yang mencedok sambal, aku gaklah yang masukkan dalam bekas.. hehehe.. Sebanyak 74 pack yang berjaya dibuat... kalau ikut target nak buat 50 nasi lemak 50 bihun.. memandangkan peniaga baru nih tak pandai budget barang so itu ajelah yang dapat.. hehehhe..

B

Nak inteframe plak en suami nih...
Dalam kol 7.30 pagi dah kuar rumah.. sampai ke Kompleks Kejiranan Presint 16 masih belum ade stall yang bukak lagi.. bila member aku dah sampai barulah kami buka gerai.. kelas tau siap dengan khemah lagi.. hehehhe...


Memandangkan gerai kami bukak awal dari yang lain so lakula jualan aku ari ni.. syukur Alhamdulillah.. pukul 10 lebih jualan sold out.. syukur sesangat... mungkin kebetulan bukak awal..


Alhamdulillah habis....


P/S : Bagi para pembeli nasi lemak dan bihun saya.. saya mintak halalkan la yer yang mana terkurang atau terpedas atau tak berapa sedap ke.. saya mintak maaf sebab baru mencuba...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...